Vásárlási információk


Az SWNet Group Bt. (TárhelyKészítő) részére az Unicredit Bank Hungary Zrt. biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártya elfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az Unicredit Bank fizetőoldalára, és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a SWNet Group Bt. által üzemeltetett oldalon. A SWNet Group Bt. (TárhelyKészítő) az Ön kártya, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
 

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon az internetes vásárlását.
 

Mire figyeljen a vásárláskor?
- Olvassa el az online tárhely és domain rendelési felületünk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a fizetés feltételeit!
- Tanulmányozza át TárhelyKészítő felület biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
- Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
- Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait!
- Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
- Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót! A TárhelyKészítő weboldala és rendszere, továbbá az Unicredit Bank fizető oldal is mind, biztonságos titkosított SSL kapcsolaton keresztül kommunikál, így adatai illetéktelen kezekbe nem kerülhetnek!
 

A biztonságról
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Az Unicredit Bank rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el az Unicredit Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
 

Elfogadott kártyák
Az Unicredit Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, V Pay emblémákkal ellátott kártyák elfogadását biztosítja, amennyiben azok rendelkeznek érvényesítési (CVC, CVV) kóddal.
 

Fizetés lépései, folyamata
1. Ön az SWNet Group Bt. (TárhelyKészítő) oldalán regisztráció után választja ki a szolgáltatást melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
2. Ezt követően Ön átkerül az Unicredit Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
A kártyán feltüntetett nevet, a bankkártya számát, lejárati dátumát hó/év, valamint a bankkártya hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) meg kell adni.
3. A kártyaadatok megadását követően a "Fizetés elindítása >" gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
4. A fizetést követően Ön visszatér az SWNet Group Bt. (TárhelyKészítő) oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
 


A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, az Unicredit Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését a szolgáltatás ellenértékével.
Ha Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról az SWNet Group Bt. (TárhelyKészítő) oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül! Ha a banki fizetőoldalon a böngésző "Vissza/Back" vagy a "Frissítés/Refresh" gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Ha a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Felhívjuk figyelmét, hogy az oldal megfelelő működéséhez engedélyeznie kell böngészőjében a JavaScript futtatást.

A tranzakció automatikusan elutasításra kerül, ha az adatbevitel és a fizetés elindítása nem történik meg 10 percen belül. A fizetés elindításához kérjük pontosan adja meg a bankkártyáján szereplő adatokat és kattintson a „Fizetés elindítása” gombra.

Felhívjuk figyelmét, hogy a „Fizetés elindítása” gomb megnyomásával Ön jóváhagyja a bevitt adatokat és az Ön részéről visszavonhatatlan és nem módosítható fizetési megbízás keletkezik, amelynek alapján, sikeres tranzakció esetén az Ön bankkártyáját kibocsátó pénzintézet a tranzakció összegével megterheli a kártyához tartozó számlát. Tájékoztatjuk, hogy az űrlapon bevitt adatok helytelenségéből, az egyes mezők hibás kitöltéséből származó bárminemű igényekért, károkért az UniCredit Bankot nem terheli felelősség. 


Megrendelés lemondásának módja és feltételei
A bankkártyás fizetést – a fizetés gyorsasága miatt – nem lehet lemondani, a fizetés gyakorlatilag azonnal lezajlik a megrendelés, fizetésre való kattintással. Ha azonban nem a kért szolgáltatást kapta meg, kérjük panaszát a regisztrációs adataival együtt küldje meg az info@tarhelykeszito.hu e-mail címre.

 

Reklamáció módja és feltételei
Az on-line fizetési tranzakciót bonyolító banki rendszer gyakorlatilag lehetetlenné teszi a túlfizetést, illetve a többszöri fizetést. Ha esetlegesen mégis bejelentéssel kíván élni, ezt a penzugy@tarhelykeszito.hu címen teheti meg. Amennyiben a kártyabirtokos reklamációja jogos, a kártyabirtokos által vitatott összeget a Bankkal előzetesen egyeztetett és jóváhagyott módon rendezzük.



 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

KÁRTYAELFOGADÁS
 

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ.
 

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro/V Pay kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek.
 

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
 

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
 

FIZETÉS FOLYAMATA
 

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláírás csíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
 

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
 

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
 

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
 

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
 

Kártya jellegű hiba
A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
A kártyahasználat tiltott.
A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláírás csíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
A kártya lejárt.
 

Számla jellegű hiba
Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
 

Kapcsolati jellegű hiba
A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
 

Technikai jellegű hiba
Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
 

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
 

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
 

BIZTONSÁG
 

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
 

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
 

Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. Az Unicredit Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
 

Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. Az Unicredit Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Elfogadó neve: SWNet Group Bt.
Elfogadó címe: 1157 Budapest, Erdőkerülő u. 20.
Elfogadó telefonszáma: +36 1 707 6726
Elfogadó e-mail címe: info@tarhelykeszito.hu



              

Ügyfélkapu bejelentkezés

Webmail bejelentkezés

Ügyfélkapu / Webmail bejelentkezés